24/1/2018 Forum | Chat | Ημερολόγιο | in mail | E-cards
Ειδήσεις
Αλλες Πηγές
Ελληνικό Διαδίκτυο
Διάφορα 11/6/2007 9:58
Η κατάλληλη διατροφή αποτελεί την καλύτερη πρόληψη κατά της οστεοπόρωσης
health.in.gr
Θεσσαλονίκη: Η κατάλληλη διατροφή για το «χτίσιμο» και τη διατήρηση δυνατών οστών αποτελεί την καλύτερη πρόληψη της οστεοπόρωσης, καθώς μαζί με την ελαφρά άσκηση, σε κάθε ηλικία, βοηθά στην ανάπτυξη της μέγιστης οστικής μάζας στους νέους, (ιδίως στις ηλικίες 8-15 ετών), στη διατήρηση της οστικής υγείας στη διάρκεια της ενήλικης ζωής (35-50 ετών) και συνεισφέρει στη θεραπεία των ατόμων με κίνδυνο κατάγματος (ηλικίας άνω των 55 ετών).

Η μειωμένη πρόσληψη γαλακτοκομικών και γενικώς τροφών πλούσιων σε ασβέστιο, σε όλες τις ηλικίες, μπορεί να έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των οστών, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο καταγμάτων στην ώριμη ηλικία, όχι μόνο στις γυναίκες, αλλά και στους άνδρες.

Αυτά τονίστηκαν στη ανοιχτή για το κοινό συνεδρία με θέμα «Aσκηση-Διατροφή-Οστεοπόρωση», στο πλαίσιο του 8ου Σεμιναρίου Οστεοπόρωσης και Μεταβολικών Νοσημάτων των Οστών, που διοργανώθηκε από την Γ' Oρθοπαιδική Kλινική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης υπό την προεδρία του καθηγητού Oρθοπαιδικής Γεωργίου Καπετάνου.

Το γάλα και γενικότερα τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν τις πλουσιότερες και τις πιο εύκολα προσβάσιμες πηγές ασβεστίου στη διατροφή μας. Τρεις ή τέσσερις μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα (μερίδα γαλακτοκομικού θεωρείται ένα ποτήρι γάλα, μια φέτα τυριού ή ένα κεσεδάκι γιαούρτι) θα εξασφάλιζαν, στην πράξη, τα επίπεδα ασβεστίου, που απαιτούνται καθημερινά, σε παιδιά και ενήλικες.

Βάσει των οδηγιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας οι απαραίτητες ποσότητες πρόσληψης ασβεστίου είναι: 500-700 mg/ημέρα στην παιδική ηλικία, 1.000 mg/ημέρα στην ηλικία των 19-65 ετών (1.300 mg/ημέρα στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες και τις εγκύους) και 1.300 mg/ημέρα στις ηλικίες άνω των 65 ετών.

Η πρόσληψη ασβεστίου, όμως, δεν είναι σημαντική μόνο στην παιδική και εφηβική ηλικία για την απόκτηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερης οστικής μάζας, αλλά και στην ενήλικη ζωή για την πρόληψη της απώλειας της οστικής μάζας και κατά συνέπεια για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης οστεοπόρωσης και καταγμάτων.

Μελέτη σε υγιείς νέες γυναίκες, ηλικίας 30-42 ετών, έδειξε ότι η προσθήκη γαλακτοκομικών προϊόντων στη διατροφή τους είχε αποτέλεσμα την πρόληψη της απώλειας οστικής μάζας στη σπονδυλική στήλη, συγκριτικά με γυναίκες που δεν αύξησαν την πρόσληψη ασβεστίου μέσω της διατροφής τους.

Η αποφυγή κατάχρησης καπνού και αλκοόλ, καθώς και η συστηματική φυσική άσκηση, συμβάλλουν επίσης στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Διαβάστε επίσης
Σχετικά άρθρα
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής προτείνει
Ιατρικό αλφάβητο
Λεξικό ιατρικών όρων για εύκολη ανάγνωση των ιατρικών θεμάτων

In Health Επικοινωνία: Πείτε μας τη γνώμη σας
©2018 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.